Puigcerver Estiu Camp

Us presentem el Puigcerver Estiu Camp, el PEC, el casal d’estiu que oferim a les instal·lacions de l’Escola durant cinc setmanes: del 25 de juny fins al 27 de juliol. El PEC està format per les activitats següents: el bàsquet, l’anglès, la música, el judo, la robòtica, els escacs i la gimnàstica estètica i rítmica.

El PEC s’adreça a nens i nenes de P3 a 2n d’ESO -de l’Escola i d’altres escoles- dividits segons els diversos nivells d’edat. Totes les activitats estaran compostes per grups reduïts i dirigides per mestres i monitors de l’Escola; la programació del PEC està coordinada per l’equip dels docents del +Puigcerver. A més a més, comptarà amb activitats conjuntes i de diferents disciplines: des d’un torneig de Play Station fins a jocs tradicionals com les bitlles. Com a cloenda, la nit del 26 de juliol  gaudirem de l’experiència de dormir a l’Escola tot fent un taller d’astronomia.

El PEC és un casal obert a tothom que vulgui gaudir d’un estiu inoblidable!

Preus i descomptes

  • Tots els preus inclouen dues samarretes de regal.
  • 5% de descompte per als alumnes de l’Escola Puigcerver.
  • Consulteu els descomptes per acumulació de setmanes i germans.
  • Per a més informació truqueu al 977 75 69 31.
  • Els preus indicats són per setmana.

 

Acollida

10€

  • De 7.30h a 9.00h
  • Servei previ al PEC

PEC

70€

  • De 9.00h a 13.30h
  • Activitat Puigcerver Estiu Camp

PEC+Menjador

114€

  • De 9.00h a 15.30h
  • Espai multimèdia climatitzat

Activitats PEC

PEC Bàsquet

 

En aquest campus incidirem tant en la iniciació com en la tecnificació del bàsquet depenent de l’itinerari que s’escolleixi. A mesura que avanci el campus pot haver-hi participants que promocionin de nivell.

 

PEC Bàsquet Iniciació

Per als més menuts realitzarem jocs adaptats que els endinsaran en aquest esport millorant les seves capacitats bàsiques; d’aquesta manera començaran a practicar la tècnica inicial des d’un esperit lúdic i divertit.

Conceptes generals:

  • Les capacitats individuals en el bàsquet
  • El bot
  • El tir
  • La passada

Tots els conceptes en iniciació al bàsquet es duran a terme mitjançant la metodologia del joc.

PEC Bàsquet Tecnificació

En aquesta modalitat treballarem la tecnificació tenint en compte les diferents facultats i característiques dels jugadors que participin en els entrenaments.

Conceptes generals:

  • El bot
  • El tir
  • La passada
  • La defensa
  • L’un contra un
  • El joc en equip

Tots els conceptes anomenats anteriorment s’aniran treballant contínuament, però cada setmana ens centrarem en un dels aspectes més rellevants del joc.

Distribuirem els conceptes generals durant les cinc setmanes:

1a setmana: “Playmakerweek”

Setmana on s’incidirà en el domini de pilota (el bot).

Conceptes específics:

  • Bot en desplaçament
  • Canvis de mà
  • Bot de protecció
  • Bot en espais reduïts
  • Bot d’atac

2a setmana: “Shooterweek”

Setmana on posarem èmfasi en el tir.

Conceptes específics:

  • La tècnica de tir
  • La posició dels peus
  • La posició de la pilota en la mà
  • El moviment de tir
  • El tir amb oposició

3a setmana: “Una passada de setmana”

Setmana on incidirem en la passada.

Conceptes específics:

  • La tècnica de passada
  • Tipologies de passades
  • Passades amb oposició
  • Passades en joc

4a setmana: “MVP week”

En aquesta setmana tecnificarem l’u contra u.

Conceptes específics:

  • Diferents tècniques i tipus d’entrades
  • Presa de decisió entrant a cistella
  • Entrades amb oposició
  • U contra u amb avantatge
  • L’un contra un en equitat

5a setmana: “3×3 week”

A la darrera setmana aprendrem els conceptes d’atac en el tres contra 3.

Conceptes específics:

  • El joc en equip
  • La transició ofensiva
  • El 3 contra 1
  • El 3 contra 2
  • El 3 contra 3

La defensa s’anirà treballant dia a dia en tots els exercicis on hi hagi oposició.

Coordinador: Aleix Roca

PEC Anglès

 

Grups reduïts des de P3 fins a 2n ESO

Activitats ben variades, però totes íntegrament en anglès, basades en el joc i la pràctica de la llengua.
Cada setmana i segons edats, els nens i nenes aprendran i jugaran amb temes i centres d’interès diferents. Us ho imagineu?

  • Walking in the jungle
  • Old MacDonald
  • Happy birthday
  • Out of space
  • Master Chef
  • BBC TV
  • Around the world in 5 days
  • What can we play?

Coordinadores: Irene EstivillJúlia Graells

PEC Escacs

 

PEC Escacs Iniciació

Obre la ment!

1a setmana:

  • Què són els escacs?
  • El tauler
  • Les peces I
  • Les peces II
  • Entrenament

2a setmana:

  • Com coordinar les peces
  • Jugades especials (per exemple, l’enroc)
  • L’escac i L’escac i mat
  • El domini del centre i l’espai
  • Entrenament

3a setmana:

  • Anotació algebraica
  • Normes i vocabulari escaquístic
  • Mats bàsics
  • Com defensar-se
  • Entrenament

4a setmana:

  • Estratègia I
  • Tàctica I
  • Anàlisi de partides
  • Mats en una i dues jugades
  • Entrenament.

5a setmana:

  • El domini del centre i el contra-joc
  • Tàctica II
  • Estratègia II
  • Les obertures
  • Posar en pràctica tots els aprenentatges

PEC Escacs Perfeccionament

Ens concentrem, pensem i resolem

1a setmana:

  • Saber el nostre nivell
  • Anàlisi partides magistrals
  • L’espai i les debilitats
  • Problemes
  • Entrenament

2a setmana:

  • Tàctica I
  • El càlcul i les tècniques d’anàlisi
  • Estratègia I
  • Els plans correctes.
  • Entrenament

3a setmana:

  • Finals I
  • Atacs a l’enroc
  • Apertures
  • El sacrifici
  • Entrenament

4a setmana:

  • Anàlisi de partides
  • Tàctica II
  • Obertures
  • Estratègia
  • Finals

5a setmana:

  • Conceptes bàsics
  • Els errors
  • Anàlisi de partides
  • Finals II
  • Posar en pràctica els aprenentatges

Coordinador: Eduard Moreno

PEC Gimnàstica rítmica i estètica

 

1a setmana: “El circ. Acròbates, equilibristes, malabaristes, mags… Benvinguts al nostre circ!”

  • Exercicis típics del circ adaptats a la gimnàstica rítmica (equilibris, girs, malabars, acrobàcies, flexibilitat…)
  • Desenvolupar la creativitat mitjançant una actuació per grups; entre tots crearem el nostre “circ”
  • Aprendre tècniques bàsiques de maquillatge i perruqueria

2a setmana: “El musical de Frozen. En qualsevol tipus de dansa és important l’expressivitat. En cada exercici volem explicar una història, expressar una emoció.”

  • Interpretar diferents emocions a través del ball
  • Per grups, crear escenes de la pel·lícula Frozen adaptades al musical
  • Fer un musical el divendres on cada grup tingui la seva part i en conjunt, creem la pel·lícula sencera
  • Millorar l’expressió corporal
  • Aprendre a parlar en públic
  • Improvisació

3a setmana: “Olimpíades. Els passos de dansa s’inspiren en altres disciplines artístiques com el ballet, els balls de saló, la gimnàstica estètica de grup, la dansa contemporània, la gimnàstica artística, el funky, el hip hop…”

  • Aprendre diversos tipus de danses artístiques
  • Millorar la coordinació mitjançant els passos de ball
  • Crear unes Olimpíades artístiques on mostraran tot allò après durant la setmana. Es valoraran diferents aspectes, com la creativitat, la tècnica corporal, la tècnica d’aparell, l’execució, l’expressió corporal…

4a setmana: “La volta al món en vuitanta dies… I en una setmana! Durant aquesta setmana viatjarem cada dia a un país diferent.”

  • Aprendre balls culturals típics de diferents països
  • Aprendre jocs populars de diferents països
  • Aprendre diferents cultures

5a setmana: Highschool musical.

  • Aprendre els balls de la pel·lícula
  • Per grups, crear escenes de la pel·lícula
  • Fer un musical el divendres on cada grup tingui la seva part i en conjunt, creem la pel·lícula sencera
  • Millorar l’expressió corporal
  • Aprendre a parlar en públic
  • Improvisació

Coordinadora: Maria Allepús

PEC Judo 

 

1a setmana: “Psicomotricitat adaptada al judo”

Objectius:

  • Practicar de forma analítica les tombarelles de judo
  • Practicar els ukemis caigudes endarrere per reforçar la confiança del nen/a a caure a terra
  • Gaudir del jocs mitjançant gestos bàsics d’un judoka

2a setmana: “Nage Waza” (tècniques de peu, maluc, braços i cames)

Objectius:

  • Conèixer les tècniques bàsiques de peu, maluc, braços i cames mitjançant exercicis específics
  • Respectar les normes de seguretat establertes a l’hora de caure ukemis
  • Iniciar-se en els gestos de projectar assolint cada tècnica

3a setmana: “Ne Waza” (tècniques de terra: submissions, formes de sortir, formes de defensar)

Objectius:

  • Conèixer les quatre tècniques bàsiques de terra i assolir els noms en japonès
  • Iniciar-se en els gestos bàsics de submissions
  • Practicar l’habilitat d’un randori de terra

4a setmana: “Randori/Shiai”

Objectius:

  • Practica adaptada de randoris de peu
  • Posar en pràctica totes les tècniques assolides durant les setmanes anteriors
  • Respectar les normes de seguretat establertes i gaudir d’aquest esport

Coordinadora: Alba Larrondo

PEC Música

 

Com sonen les arts?

Es triarà una audició que encapçalarà la setmana. D’aquesta manera, cada setmana treballarem una audició diferent que aprofitarem per ensenyar tots els elements constitutius de la música, els quals expressarem a través de les diferents arts.

  • Paraules: cançons, poemes, endevinalles i teatre.
  • Moviments: expressió corporal, ball i dansa.
  • Jocs: tradicionals, actuals, físics i de taula.
  • Orff / Batucada / Veu: interpretació amb instruments i veu, ritmes i coreografies.
  • Plàstica: pintura, fang, dibuix, collage i audiovisual.

Coordinadores: Ana Cecília Collado i Àngels Domingo

PEC Robòtica

 

Lego WEDO: Fent un volt per l’univers

 

Lego MINDSTORMS: Endinsa’t a l’Antic Egipte

Objectius per a les cinc sessions (setmana del 9 al 13 de juliol):

  • Crear un entorn comú on compartir idees amb persones que tenen motivacions en l’àmbit tecnològic.
  • Fer accessible la realització i producció d’activitats robòtiques a totes les etapes educatives.
  • Incentivar el pensament crític fent ús del llenguatge de programació .
  • Potenciar el coneixement i estimació del patrimoni cultural, artístic i natural d’arreu del món.
  • Introduir el pensament computacional i la robòtica dins del marc d’activitats extraescolars.

Coordinadores: Marta Gilabert i Míriam Martínez

Distribució de les setmanes PEC

7.30-9.00 Servei d’acollida

9.00-11.00 PEC

11.00-11.30 Esmorzar

11.30-13.30 Jocs tradicionals i remullada

13.30-15.30 Dinar i activitats chill out a l’espai multimèdia climatitzat

7.30-9.00 Servei d’acollida

9.00-11.00 PEC

11.00-11.30 Esmorzar

11.30-13.30 Jocs tradicionals i remullada

13.30-15.30 Dinar i activitats chill out a l’espai multimèdia climatitzat

7.30-9.00 Servei d’acollida

9.00-11.00 PEC

11.00-11.30 Esmorzar

11.30-13.30 Jocs tradicionals i remullada

13.30-15.30 Dinar i activitats chill out a l’espai multimèdia climatitzat

7.30-9.00 Servei d’acollida

9.00-11.00 PEC

11.00-11.30 Esmorzar

11.30-13.30 Jocs tradicionals i remullada

13.30-15.30 Dinar i activitats chill out a l’espai multimèdia climatitzat

7.30-9.00 Servei d’acollida

9.00-11.00 PEC

11.00-11.30 Esmorzar

11.30-13.30 Jocs tradicionals i remullada

13.30-15.30 Dinar i activitats chill out a l’espai multimèdia climatitzat

Com inscriure-s’hi?

Per inscriure’s al PEC heu de presentar el formulari -que podeu descarregar a sota- a la secretaria de l’Escola.

Hi col·labora