MENJADOR

Un nou concepte de l’hora de dinar

L’Escola ha reformulat el concepte de menjador com a un espai ideal que contribueix a l’educació integral de l’alumnat. És a dir, creiem que al moment d’asseure’s a taula hi ha diferents nivells a treballar: el nutritiu, el cultural, el social i el lúdic. D’aquesta manera, proposem l’hora de dinar com un espai no obligatori, però amb tractament curricular de treball tranversal.

Plantegem un menjador on l’alumne faci equip, companyonia i família; i, al mateix temps, es responsabilitzi de la tasca encomanada per adquirir autonomia i assumeixi uns hàbits alimentaris i higiènics òptims. A partir de la una del migdia, els alumnes van arribant al menjador i es distribueixen en grups de dotze comensals .Es fa un treball progressiu per tal que els nens i les nenes arribin a servir-se ells mateixos i tenir cura del lloc on mengen, mantenint-lo net i endreçat quan acaben. Llavors, es dirigeixen a escurar el plat i a dipositar-lo al carro de servei.

Així doncs, l’autogestió és el fonament bàsic que permetrà passar una bona estona amb els companys tot gaudint d’un àpat. En definitva, el nostre objectiu és que l’alumne se senti com a casa.

Les famílies també vénen a dinar a l’Escola

Seguint en la voluntat de dotar de quotidianitat l’hora de dinar, l’Escola convida setmanalment una família de P4 a dinar amb el seu fill o filla a classe, que és el lloc on ho fan habitualment els alumnes d’educació infantil.

famílies dinar al menjador de l'Escola

Aquesta iniciativa s’emmarca dins el projecte d’autoconeixement El Protagonista de la Setmana, que escull cada setmana un nen o nena que centra l’atenció de tot el grup d’alumnes de la classe de P4. D’aquesta manera, les famílies tenen l’oportunitat de conèixer de ben a prop la metodologia de l’Escola alhora que comparteixen un àpat amb els seus fills tal com ho farien a casa.

Què fem després de dinar?

El repòs és imprescindible per al desenvolupament de l’infant. Així doncs, seguint en la línia de l’educació i el benestar integral dels nostres alumnes, els nens i les nenes de P3 i P4 dediquen una estona al descans després de dinar. I, quan aquesta ha de concloure, els alumnes de 5è d’EP, voluntàriament, duen a terme una activitat ben entranyable: les Sabatetes, la qual consisteix a despertar els més petits a fi de generar un ambient relaxat i agradable. Aleshores, un cop desperts, els alumnes voluntaris de 6è d’EP els reben a les seves classes i els expliquen un conte tot esperant l’inici de les activitats de la tarda.

Menús equilibrats, ecològics i amb productes de proximitat

Per fer del menjador una autèntica eina d’educació alimentària és indispensable que els productes siguin de quilòmetre zero, amb l’objectiu de col·laborar amb l’economia local i la sostenibilitat ecològica del nostre territori. A l’Escola Puigcerver, des del curs 2019-2020, treballem amb aliments procedents de l’hort de la Maria, una jove pagesa que treballa un tros de terra situat a només 2 km de l’Escola. A més a més, els menús estan dissenyats per una dietista que estableix una dieta equilibrada i adaptada a les necessitats fisiològiques de cada l’alumne; amb menús personalitzats tenint en compte al·lèrgies i intoleràncies alimentàries.

Els nostres principals proveïdors: