MENJADOR

L’hora de dinar a l’Escola Puigcerver: un nou concepte de menjador

L’Escola ha reformulat el concepte de menjador com a un espai ideal que contribueix a l’educació integral de l’alumnat. És a dir, creiem que al moment d’asseure’s a taula hi ha diferents nivells a treballar: el nutritiu, el cultural, el social i el lúdic. D’aquesta manera, proposem l’hora de dinar com un espai no obligatori, però amb tractament curricular de treball tranversal.

Plantegem un menjador on l’alumne faci equip, companyonia i família; i, al mateix temps, es responsabilitzi de la tasca encomanada per assolir més autonomia i adquireixi uns hàbits alimentaris i higiènics òptims. A partir de la una del migdia, els alumnes van arribant al menjador i es distribueixen en grups de dotze comensals; després, ells mateixos paren taula, se serveixen el menjar i, un cop han acabat, netegen el lloc on han dinat.

Així doncs, l’autogestió és el fonament bàsic que permetrà passar una bona estona amb els companys tot gaudint d’un àpat. En definitva, el nostre objectiu és que et sentis com a casa.

Les famílies també vénen a dinar a l’Escola

Seguint la voluntat de dotar de quotidianitat l’hora de dinar, una altra de les novetats d’enguany és que l’Escola convida setmanalment una família  de P4 a dinar amb el seu fill o filla a classe, que és el lloc on ho fan habitualment els alumnes d’educació infantil.

famílies dinar al menjador de l'Escola

Aquesta iniciativa s’emmarca dins el projecte d’autoconeixement El Protagonista de la Setmana, que escull cada setmana un nen o nena que centra l’atenció de tot el grup d’alumnes de la classe de P4. D’aquesta manera, les famílies tenen l’oportunitat de conèixer de ben a prop la metodologia de l’Escola alhora que comparteixen un àpat amb els seus fills tal com ho farien a casa.

Què fem després de dinar?

El repòs és imprescindible per al desenvolupament de l’infant. Així doncs, seguint en la línia de l’educació i el benestar integral dels nostres alumnes, els nens i les nenes de P3 i P4 dediquen una estona al descans després de dinar. I, quan aquesta ha de concloure, els alumnes de 5è d’EP, voluntàriament, duen a terme una activitat ben entranyable: les Sabatetes, la qual consisteix a despertar els més petits a fi de generar un ambient relaxat i agradable. Aleshores, un cop desperts, els alumnes voluntaris de 6è d’EP els reben a les seves classes i els expliquen un conte tot esperant l’inici de les activitats de la tarda.

Menús equilibrats i elaborats amb productes de proximitat

Per fer del menjador una autèntica eina d’educació alimentària és indispensable que els productes siguin de quilòmetre zero, amb l’objectiu de col·laborar amb l’economia local i la sostenibilitat ecològica del nostre territori. Treballem amb aliments fabricats a Reus i als pobles del seu voltant; uns ingredients naturals, cuinats amb oli d’oliva verge extra de la zona i agafant de referència la dieta mediterrània. A més a més, els menús estan dissenyats per una dietista que procura que s’estableixi una dieta equilibrada i adaptada a les necessitats fisiològiques de cada l’alumne; amb menús personalitzats tenint en compte al·lèrgies i intoleràncies alimentàries.

Els nostres principals proveïdors:

AntaraLa FagedaForn Sistaré