Dins l’Escola

Una Escola activa

A l’Escola Puigcerver duem a terme un seguit d’activitats durant el curs amb la finalitat de completar tots els nivells educatius: treball cooperatiu, desenvolupament autònom de la personalitat, integració en l’entorn, educació per a la diversitat i, sobretot, assaborir l’experiència entre tots i totes. Tot seguit us n’exposem les més representatives:

El Joc de l’oli a la Mediterrània. És un projecte transversal que en què s’hi duen a terme tots els processos d’elaboració de l’oli: plantar les borrasses, collita, pentinat, trinxat, premsat, embotellat, anàlisi sensorial, anàlisi de la producció i un estudi de mercat. Un projecte on tots els alumnes de l’Escola hi participen.

Hort. L’Escola té un hort on s’hi planten les verdures de temporada seguint el calendari de pagès. Seguim el calendari de pagès per saber en cada moment quines són les tasques que corresponen a cada època de l’any. Els alumnes d’infantil i primària són els encarregats de dur a terme aquestes tasques.

Xiulet a cau d’orella. És una publicació en paper i en format digital que pretén esdevenir un òrgan de participació transversal i reflectir la l’activitat de l’Escola. Els alumnes de 4t d’ESO, en l’optativa de plàstica, formen el consell de redacció de la revista.

Treballs de síntesi. És una activitat d’investigació obligatòria, realitzada per cada un dels tres primers cursos d’ESO  i que pretén posar en joc els aprenentatges adquirits durant les estades i colònies que tenen lloc durant els curs. També es pot realitzar a l’Escola i en horari lectiu.

Projecte de recerca de 4t d’ESO. És una de les activitats que es duen a terme per finalitzar l’etapa de l’ESO i s’ha de realitzar durant una setmana. Els alumnes han de triar un dels diversos temes d’investigació proposats a l’hora de tutoria.

Ambients. És un conjunt activitats diverses no dirigides, dutes a terme a Educació Infantil i en diferents espais d’aprenentatge on s’hi agrupen alumnes de P3, P4 i P5 barrejats per treballar la psicomotricitat, l’experimentació, l’autonomia i la creativitat. El docent suggereix, acompanya i observa les decisions i reaccions dels alumnes.

Tallers. Setmanalment, les mestres de primària -amb la col·laboració de diverses mares d’alumnes- realitzen durant una hora una roda de tallers d’expressió, experimentació i creativitat: com són la cuina, la cistelleria, el punt de creu, els jocs tradicionals, les sardanes i la robòtica.

Workshops de BATX. Sota aquest nom s’inclouen activitats fora d’horari lectiu on els alumnes de BATX poden aprendre conceptes de gran utilitat i ben diversos: des de com fer un currículum, com relacionar-se amb un banc o quin és el PH de l’oli. Tot dut a terme per mitjà de sessions monogràfiques.

Estada a l’empresa. És una assignatura optativa dirigida als alumnes de 1r de BATX perquè coneguin el funcionament de l’empresa. Consisteix en 140h de conveni de l’Escola amb l’empresa regulat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Té una durada màxima d’abril a juliol.

Treball de recerca. És un treball d’investigació interdisciplinari que es realitza durant el curs de 1r de BATX i s’entrega a finals del primer trimestre de 2n de BATX. Aquest treball posar a prova els aprenentatges realitzats fins al moment i motiva a aprendre tècniques de recerca i experimentació.

Festes durant el curs

Les festes pretenen aportar els recursos necessaris per enriquir de manera activa l’adquisició de vivències catalanes per part dels alumnes, tot creant en els més petits la noció de temporalitat anual. Les que celebrem són:

Castanyada

Torrada de castanyes, confecció de panellets i realització de
danses.

Concert de Santa Cecília

Recital musical dels alumnes d’EP.

Cicle de Nadal

Activitats literàries per Santa Llúcia, cantada de nadales, tió, pessebre i ornamentació de l’Escola.

Dijous Gras

Amb vivències gastronòmiques i de Carnaval.

Festa Major

Tota l’Escola es llença a participar de  la nostra Festa Major. Una activitat bianual que enguany ha sigut el 21, 22 i 23 de març.

Sant Jordi

Se celebra la festivitat del patró de Catalunya, del llibre i de la rosa.

Concurs literari de Sant Jordi

Per a alumnes de primària.

Concurs literari Memorial Miquel Ferré

Per a alumnes de secundària.

Dia mundial de la Poesia

Treball i sensibilització de la poesia a través de diferents activitats.