Menjador

Vine a dinar a l’Escola!

Descobreix un nou concepte de menjador.

MenúInscripció

L’Hora de dinar

A l’Escola, l’Hora de dinar està concebuda com un espai ideal que contribueix a l’educació integral de l’alumnat. És a dir, creiem que en el moment d’asseure’s a taula hi ha diferents nivells a treballar: el nutritiu, el cultural, el social, l’afectiu, el comunicatiu, el de convivència i el lúdic, que configuren el comportament alimentari de cada persona.
El menjar que es cuina a l’Escola es basa amb la dieta mediterrània que es considera una de les més saludables i sostenibles del món. Pensem que l’educació alimentària ha d’incloure els aliments més adequats per la salut i el benestar dels alumnes i també el coneixement i l’aprofitament dels productes del nostre territori, com de la varietat de preparacions de la nostra cultura culinària. Es tracta que els alumnes aprenguin a alimentar-se de manera saludable i també aprenguin a conèixer d’on i com s’obté, com arriba i com es prepara el que es menja a l’Escola per ser respectuosos i valorar l’entorn en el qual vivim. Sabem que els productes de proximitat, de temporada i de producció ecològica són un valor afegit que cal tenir en compte tant pels efectes medi ambientals, com en el benestar animal i en la millora dels aspectes sensorials com el color, la textura, l’aroma i el gust dels aliments.

I DESPRÉS DE DINAR?

El repòs és imprescindible per al desenvolupament de l’infant. Així doncs, seguint en la línia de l’educació i el benestar integral dels nostres alumnes, els nens i les nenes de I3 i I4 dediquen una estona al descans després de dinar. I, quan aquesta ha de concloure, els alumnes de 5è d’EP, voluntàriament, duen a terme una activitat ben entranyable: les Sabatetes, la qual consisteix a despertar els més petits a fi de generar un ambient relaxat i agradable. Aleshores, un cop desperts, els alumnes voluntaris de 5è d’EP els reben a les seves classes i els expliquen un conte tot esperant l’inici de les activitats de la tarda.

Compartim l’Hora de dinar amb les famílies dels timbals (I4)

Seguint la voluntat de dotar de quotidianitat l’hora de dinar, l’Escola convida setmanalment una família de I4 a dinar amb el fill o la filla a classe, que és el lloc on ho fan habitualment els alumnes d’educació infantil.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins el projecte d’autoconeixement El Protagonista de la Setmana, escollint cada setmana un nen o nena que centra l’atenció de tot el grup d’alumnes de la classe de I4. D’aquesta manera, les famílies tenen l’oportunitat de conèixer de ben a prop la metodologia de l’Escola, alhora que comparteixen un àpat amb els seus fills tal com ho farien a casa.

VÍDEO

DINEM PLEGATS?

Volem compartir amb les famílies l’Hora de dinar, per això les convidem al menjador de l’Escola. Volem que gaudeixin amb les nenes i els nens d’aquesta estona tan especial, perquè comprovin el funcionament i la qualitat  de la nostra cuina. Les famílies dinaran a les mateixes taules que els alumnes i seguiran les instruccions dels responsables de protocol de menjador, que els explicaran tant el menú com els passos a seguir per poder-se servir el menjar i com han de deixar la taula en acabar.

Inscriu-te

Avaluació dels menús Escola Puigcerver Curs 2022/23

Aquest informe ofereix una avaluació exhaustiva dels menús de l’Escola que hem ofert el darrer curs. Aquesta avaluació ha estat realitzada per una dietista-nutricionista col·legiada, seguint les directrius i recomanacions exposades a la guia més recent proporcionada per l’Agència de Salut Pública de Catalunya l’any 2020, titulada “L’alimentació saludable en l’etapa escolar”. L’objectiu d’aquesta avaluació és analitzar la conformitat dels menús amb les directrius nutricionals actuals i avaluar-ne la seva idoneïtat per als vostres fills/es i proposar millores de cara el proper curs.

Els nostres principals proveïdors